Stichting Socorro is een jonge organisatie, opgericht op 27 maart 2008.
Socorro is een Spaans woord voor hulp, ondersteuning, bijdrage.
Woorden die in het Spaans van Socorro zijn afgeleid zijn ‘socorrer’ (helpen, steunen en ondersteunen), ‘socorrido’ (behulpzaam), ‘socorrismo'(eerste hulp, EHBO) en ‘socorrista’ (EHBO-er,reddingswerker). De betekenis van Socorro staat dus letterlijk voor de doelen van de stichting.

Motief Stichting
De wereld van de eerste hulpverlening is altijd in beweging. Wetten, richtlijnen, protocollen en bevoegdheden veranderen constant. Dit zorgt ervoor dat de kaders waarbinnen we werken constant in beweging zijn.
Daarnaast veranderen organiserende verenigingen, overheidsinstellingen en bedrijven vaak en is het aanbod aan opdrachten ook in beweging. Dit alles heeft er toe geleid dat we in december 2007 met een vijftal bij elkaar zijn gekomen om een eigen hulpverlenende stichting op te richten.
Doordat wij zelf al vele jaren op de markt van eerste hulpverlening actief zijn, weten we waar onze mogelijkheden liggen. Daarnaast zijn er hoopvolle verwachtingen naar de toekomst toe die het mogelijk maken onze activiteiten uit te breiden en de horizon te verbreden.

Visie
Hulpverleners hebben een verantwoordelijke taak. Of het nu gaat om een BHV-er, eerste hulpverlener, verpleegkundige, arts of brandwacht, iedereen werkt aan de veiligheid en gezondheid van mensen. Daarom streven wij ernaar om een compleet pakket aan te bieden aan de opdrachtgevers. Zo zorgen wij voor kwaliteit en continuïteit en voor een soepel lopende hulpverlening.
Omdat Stichting Socorro een non-profit organisatie is, kunnen wij onze diensten tegen een scherpe prijs aanbieden. Zo blijft de hulpverlening voor de opdrachtgevers betaalbaar en kunnen wij een steentje bijdragen aan onder andere cultuur-, sport- en muziekevenementen.

Missie en doelstelling
Stichting Socorro is een ondernemende organisatie die een goede samenwerking met opdrachtgevers en andere hulpverlenende organisaties nastreeft.
Wij streven naar een hoge kwaliteit hulpverlening en proberen onze vrijwilligers zo optimaal mogelijk op te leiden. We houden de ontwikkelingen op het gebied van eerste hulpverlening – en alles wat hierbij hoort – nauwlettend in de gaten om zo, volgens de laatste richtlijnen en met moderne middelen, hulp te kunnen verlenen.

Kwaliteit, continuïteit, deskundigheid en goede samenwerking staan bij ons hoog in het vaandel.